ELEVATOR PITCH

Een ‘elevator pitch’ betekent met overtuiging en enthousiasme in een paar minuten
een persoonlijk verhaal vertellen over onder andere:

– wie je bent
– je vaardigheden en eigenschappen
– opleiding/werkervaring
– wat je hebt bereikt → waar ben je trots op
– wat ga jij oplossen voor de werkgever
– je ambitie is → je toekomstvisie

Kies een aantal hoofdpunten die je wilt overbrengen en maak hiervan een goedlopend verhaal. Het Belangrijkste doel  is om de ander nieuwsgierig te maken om verder van gedachten te wisselen. Wij zijn niet gewend om onszelf op de voorgrond te plaatsen, schuif dit idee opzij. De nieuwe arbeidsmarkt vraagt dat je jezelf en jouw toegevoegde waarde laat zien. Kijk naar jezelf, waar ben je trots op. Hoe kun je dat concreet maken en vertalen naar de waarde die jij hebt voor een bedrijf.

Er zijn duizenden ‘verkopers’. Daarmee ben je niet echt onderscheidend. Maak concreet wat jou bijzonder maakt. Wat wil jij overbrengen. Als je er rekening mee houdt dat mensen 90% van je verhaal vergeten, wat is de 10% die jij wilt wat zij moeten onthouden.

Het hebben van iemands aandacht, al is het maar 60 seconden, is een kans die niet verspild mag worden. Als je het voor elkaar krijgt om de aandacht vast te houden, je boodschap kort, bondig en duidelijk over te brengen en jezelf daarbij van anderen te onderscheiden, zul je worden gehoord, begrepen en onthouden.

Wil je informatie over een elevator pitch. Stuur voor een vrijblijvend advies een bericht naar info@sollicitatieshop.nl.