LinkedIn

LinkedIn is onmisbaar in de zoektocht naar je nieuwe baan. LinkedIn wordt als een zeer waardevol internationaal netwerk gezien.

Voor werkgevers is LinkedIn een belangrijk bron om aan nieuwe werknemers te komen. Zij betalen LinkedIn om in profielen te zoeken om een geschikte medewerker te vinden.

Wat kun je met LinkedIn?

⇒ Vacatures zoeken en solliciteren.
⇒ Netwerken: contact legen met 1e en 2e lijnscontacten.
⇒ Aansluiten bij een blog op jouw vakgebied.

Via www.linkedin.com kun je een profiel aanmaken. Vul je naam, achternaam, e-mail
en een wachtwoord in. Klik op deze button als je een profiel wilt aanmaken.

LinkedIn.

Via deze button kun je het Youtube filmpje bekijken van Nynke Visser, zij vertelt over de in- and outs van LinkedIn.

Gebruik van LinkedIn

 

Maak een LinkedIn profiel zo, dat je beter wordt gevonden.

⇒ Maak je profiel zo volledig mogelijk door alle gegevens in te vullen.

⇒ Rechtsboven zie je een blauw bolletje, zorg dat deze All Star ranking gevuld is.
Wanneer het bolletje gevuld is kom je 40 keer vaker boven in de zoekresultaten.

⇒ Schrijf bij samenvatting wie je bent, wat je kunt, je werkervaring en je ambitie.

⇒ Zet in de samenvatting de juiste ‘zoekwoorden’ waarop jij gevonden wilt worden.
Door de juiste zoekwoorden te gebruiken waarvan je weet waar werkgevers in jouw vakgebied op zoeken, kom je eerder naar boven bij de zoekmachines. Ben je verkoper vermeldt dan ook ‘accountmanager’. Dit zijn woorden waarop werkgevers zoeken.

⇒ Zoek in de ‘Beroepengids’ welke keywords binnen jouw beroep en branche passen en herhaal deze in je cv en in je LinkedIn-profiel. Zorg dat je deze niet teveel herhaalt omdat een cv en profiel prettig leesbaar moet zijn.

⇒ Plaats een professionele foto waarin je in de camera kijkt en waarbij je lacht. Dit is de eerste eye-catcher. Een profiel met een goede foto wordt meer bekeken.

⇒ Laat mensen een aanbeveling schrijven, 3 aanbevelingen maakt je profiel  compleet.